Masakra cywilów w Belgii 1915
Rape of Belgium 1915
Pierre Georges Jeanniot (1848–1934)
Litografia sygn. Jeanniot 1915, opis l/d Des autos passent ŕ toute vitesse emportant des officiers et, liés sur le capot, de malheureux otages, les yeux brulés par l'épouvante… Pierre Nothomb Les Barbares en Belgique page 125
Litography signed Jeanniot 1915, note b/l Des autos passent ŕ toute vitesse emportant des officiers et, liés sur le capot, de malheureux otages, les yeux brulés par l'épouvante… Pierre Nothomb Les Barbares en Belgique page 125
Wymiary - plansza 48,2 x 33,2 cm
Dimensions - shit 48,2 x 33,2 cm
Pierre Georges Jeanniot (1848–1934)
Jeanniot zaraz po wybuchu I wojny światowej, tak jak wielu słynnych artystów nie był obojętny na informacje o niemieckich zbrodniach wobec ludności cywilnej jakie miały miejsce na terenie Belgii. Wykonał szereg litografii, które wraz z pracami swoich poprzedników, takich twórców jak Jacques Callot i Francisco Goya, wpisują się w cykl „Okropności wojny”.
Litografia ta, to wyjątkowa rzadkość, powstała według opisu zdarzenia zamieszczonego w książce – Pierre, Baron Nothomb.: Les Barbares en Belgique, 1915 str. 125 – kiedy to przerażonego cywila przywiązano do maski samochodu, którym jechał niemiecki oficer i tak leżącego wożono.
Pierre Georges Jeanniot (1848–1934)
Des autos passent ŕ toute vitesse emportant des officiers et, liés sur le capot, de malheureux otages, les yeux brulés par l’épouvante… Pierre, Baron Nothomb. Les Barbares en Belgique page 125
German officers driving a car with hostage tied to the hood. Caption from Pierre Nothomb’s Les Barbares en Belgique